外資系企業5社のトップを歴任したプロ経営者「高橋克典」のWEBサイト

経営・マーケティングに関するコンサルティングや企業セミナーを実施中

『パリジェンヌの

おしゃれレッスン』

amazonで見る

『パリの裏通り』

amazonで見る

『ブランンドビジネス』

amazonで見る

『Cassina style』

amazonで見る

『海外VIP1000人を

感動させた外資系企業社長の

「おもてなし」術』

amazonで見る

MESSAGE

PROFILE

SEMINAR 企業講演・研修の主要テーマ

BOOKS

The term “strategy” translated into Japanese, “SENRYAKU” (戦略), literally means “to avoid battle”.

The Japanese have long known of “Blue Ocean Strategy”

that lasting success often comes from wisely avoiding direct competition.

 

“TERRANOS” taken from latin “Our earth”.

 

With 29 years global experience in corporate management and broad range in marketing skills,

we offer significant and sustainable progress in the Japanese market.

 

Specializing at operational improvement in functions such as macro and micro marketing,

branding your company and products is our core value.

 

SENRYAKU, in the true sprit of strategy, we support you to achieve a unique and valuable position.

 

SBA Consulting Group : Senior Consultant

July 1987 - November1990

Consulting for leading European fashion houses.

Reference ; Cerruti 1881, Cacharel, Rochas, Parfum Yves Saint Laurent, Parfum Christian Dior

 

 

TERRANOS & Associates : Representative Director

December 1990 – July 2001

Consultancy activities for global Japanese and French companies.

Reference ; Mitsubishi Corporation, Onward, Kanebo, Rochas

 

 

Charles Jourdan Asia Ltd : President and CEO

August 2001 – February 2005

In charge of management and marketing in Asian marketplace,

which include ; Japan, Korea, China, Taiwan, Thailand, Malaysia and Indonesia.

 

 

Otto-Sumisho Inc. : Executive vice-president

March 2005 – February 2007

Otto-Sumisho Inc. (currently renamed as Otto-Japan) Head of merchandising department.

 

 

Cassina IXC.Ltd. : President and CEO

March 2007 – December 2010

Management of listed company at Tokyo stock exchange market.

 

 

WMF Japan Consumer Goods Co.,Ltd : President and CEO

December 2011-July 2015

Established joint-venture in December 2011 for WMF AG and SANYEI Corporation

 

 

TERRANOS : Representative

August 2015-

Consulting for leading European fashion houses.

Reference ; Cerruti 1881, Cacharel, Rochas, Parfum Yves Saint Laurent, Parfum Christian Dior

 

 

arche Co.,Ltd : President and CEO

August 2019-

 

 

 

 

『パリの裏通り』 ワニ文庫 2001年

パリ暮らしはいいことばかりじゃない。物価と税金は天井知らず。配管や電気製品の修理には3ヶ月もかかる。ヴァカンスに出かければ、長い渋滞と高い食事。交通機関はストでいつも麻痺状態。それでもパリ暮らしは素敵が一杯!

『パリジェンヌのおしゃれレッスン』 ダイヤモンド社 2004年

お金をかけても、かけなくてもパリジェンヌはいつも美しくセクシー。ちょっとした小物の使い方の奥義をご紹介。でも一番の秘訣は、彼女たちの自信に満ち溢れた歩き方、座り方、喋り方。

『ブランドビジネス』 中央公論新社 2007年

ブランドは目に見えない会社の資産。これを作り出すための秘訣を披露。ブランドは長きに渡って会社に大きな利益をもたらしてくれるが、メンテナンスを怠ると、一夜にして霧散してしまう。

『Cassina style』 ダイヤモンド社 2009年

谷崎潤一郎作「陰翳礼讃」を例に引き、家具、照明、女性が美しく見えるインテリアのお話。カッシーナのコンセプトは”伝統”と”革新”。何故90年以上そんなことを成し遂げることができたのか?普段の生活を彩るヒントも満載!

『海外VIP1000人を感動させた 外資系企業社長の「おもてなし」術』 ダイヤモンド社 2016年

たかが接待、されど接待。接待が上手くできれば、大きな契約締結も、会社に長期間の利益をもたらすこともできる。その奥義を、具体例をもって紹介。

『小さな会社のはじめての ブランドの教科書』 ダイヤモンド社 2017年1月

「お金はいらない!」「いまの人材で大丈夫!」広告宣伝をせずに売り上げを2倍にする法。世界の小さな会社を知り尽くした著者が語る、一番わかりやすい中小企業のためのブランディング入門。

寄稿 日本経済新聞、 日経MJ, 日経モノマガジン、 アクト4(クラシック音楽誌)、 ラファエル(美術誌) 委員 農林水産省「国産花きイノベーション推進事業」 講演・講師 大前研一のビジネスブレークスルー(ケーブルTV) 法政大学経営学部 玉川大学経営学部 バンタンデザイン研究所 目白大学 トーマツイノベーション 損保ジャパン 全国中小企業団体中央会 他
NEW! 『小さな会社のはじめてのブランドの教科書』 ダイヤモンド社 2017年1月28日発売

「お金はいらない!」「いまの人材で大丈夫!」

広告宣伝をせずに売り上げを2倍にする法。世界の小さな会社を知り尽くした著者が語る、一番わかりやすい中小企業のためのブランディング入門。

- MESSAGEPROFILEBOOKSCONSULTINGSEMINARCONTACT

© 2016 Terranos, All Rights Reserved.